FAQ about Polar Frost

Usein kysytyt kysymykset Polar Frost- kylmägeelistä


Polar Frost käyttöohje:

Polar Frost- kylmägeeli laskee ihon lämpötilaa käytettävällä alueella n. 5-6 C-astetta, ja se vaikutus kestää 2-4 tuntia. Vaikka ihon pintalämpötila laskee, iholla ei kuitenkaan ole vaaraa paleltua. Levitä näkyvä kerros kylmägeeliä hoidettavalle alueelle n. kolmen tunnin välein. Anna kylmägeelin imeytyä hoidettavalle alueelle, älä hiero. Kylmägeeli imeytyy tehokkaasti ja kylmän vaikutus alkaa tuntumaan nopeasti. Kylmägeeliä voidaan käyttää 3-5 päivää tai niin kauan, kunnes kipu- tai särkytila loppuu. Vältä geelin joutumista silmiin, limakalvoille ja avohaavoihin. Pese kätesi huolellisesti kylmägeelin levityksen jälkeen. Kylmägeelissä oleva Aloe Vera huolehtii siitä, että iho pysyy kosteana ja sileänä koko hoitokuurin ajan. Siirry Polar Frost tuotesivulle…

girl treatment with polar frost

Polar Frost kylmägeelin ainesosat


Aktiivinen ainesosa:
Mentoli
Muut ainesosat:
Vesi, etanoli, Eucalyptus Globulus, karbomeeri, Aloe Barbadensis, propyleenkiglykoli, trietanoliamiini, silika, Cl 42090 (FD&C Blue No. 1)
Kylmägeelin tarkoitus:
Viilentävä vaikutus ja tehokas kivunlievitys
Kylmägeelin käyttö:Viilentää hoidettavan alueen ihon lämpötilaa ja lievittää erilaisia pehmytkudosvaurioita tai lihaksistossa ja nivelissä esiintyvää kipua, särkyä, rasitusta tai tulehdusta.

Huomioitavaa käytössä:

Ainoastaan ulkoiseen käyttöön. Älä käytä geeliä avohaavoihin tai rikkinäiseen ihoon. Vältä kylmägeelin joutumista silmiin ja limakalvoille. Mikäli huomaat saavasi ihottumaa tuotteen käytöstä, lopeta käyttö. Jos kipu- ja särkytilat säilyvät tai pahenevat käytön aikana, ota yhteys välittömästi lääkäriisi. Pidä tuote lasten ulottumattomissa.

Lue lisää tuotesivulta…

Usein kysytyt kysymykset kylmägeelistä ja sen käytöstä


FAQ, questions about Polar Frost

Usein kysytyt kysymykset Polar Frost- kylmägeelistä

K: Missä tilanteessa voin käyttää Polar Frost- kylmägeeliä?
V: Polar Frost- kylmägeeli on suunniteltu erityisesti lievittämään kipua ja edesauttamaan palautumista seuraavissa tapauksissa:
– Pehmytkudosvammat, nyrjähdykset, venähdykset, mustelmat
– Nivelrikot, kulumat
– Erilaiset selkäkivut, iskias, noidannuoli
– Lihasjännitystilat ja säryt, esim. niska-hartiaseudun vaivat
– Erilaiset rasitusvammat, tenniskyynärpää
– Jännetupin tulehdukset
– Reumatyyppiset nivelkivut
– Raajojen turvotus ja särky
– Hyönteisten puremista aiheutuva kutina, punoitus ja turvotus
– Lihasten jännitystilat ja ”suonenvedot”
– Lihaksiston palautuminen liikuntasuorituksesta
– Lento- tai muun matkustamisen aiheuttama turvotus

K: Kuinka usein voin käyttää Polar Frost- kylmägeeliä?
V: Levitä näkyvä kerros kylmägeeliä hoidettavalle alueelle. Levitä toinen kerros n. 5 min päästä ja toista tämä kolmen tunnin välein 3-5 päivää tai kunnes särky-/ kipu-/ rasitustila helpottuu. Mikäli kipu- ja särkytilassa ei tapahdu muutoksia tuona aikana, ota yhteyttää lääkäriin.

K: Miten Polar Frost- kylmägeeli toimii?
V: Polar Frost- kylmägeeli laskee ihon lämpötilaa käytettävällä alueella n. 5-6 C-astetta, ja se vaikutus kestää 2-4 tuntia. Ihon lämpötilan laskeminen aikaansaa paikallisen anesteettisen vaikutuksen kipureseptoreihin, jonka ansiosta eri kipu- ja särkytilat lieventyvät tehokkaasti. Tämän lisäksi verenkierto lisääntyy hoidettavalla alueella, jonka ansiosta lihakset palautuvat nopeammin erilaisista rasitustiloista, sekä elimistön omat paranemismekanismit tehostuvat. Vaikka ihon pintalämpötila laskee, iholla ei kuitenkaan ole vaaraa paleltua.

K: Vaikuttaako Polar Frost- kylmägeelin käyttö ihoon mitenkään?
V: Polar Frost- kylmägeeli sisältää Aloe Veraa, joka pitää ihon pehmeänä ja kosteana koko hoitokuurin ajan, lisäksi sillä on anti-inflammatorinen vaikutus.

K: Kuinka nopeasti Polar Frost- kylmägeeli alkaa vaikuttaa?
V: Polar Frost- kylmägeeli on suunniteltu siten, että kylmägeelin vaikutus alkaa tuntumaan heti levityksen jälkeen. Kylmägeeli vähentää kipua ja särkyä tehokkaasti ja turvallisesti. Jotta terapeuttinen kylmähoito on optimaalinen, kylmägeeliä tulee käyttää säännöllisesti hoidettavalle alueelle, kunnes kipu, särky tai rasitus helpottaa.

K: Mistä voin ostaa Polar Frost kylmägeeliä?
V: Polar Frost kylmägeeliä myydään ympäri maailmaa, sekä verkkokaupassamme. Mikäli et löydä jälleenmyyjää läheltäsi, niin otathan ystävällisesti yhteyttä meihin, niin etsimme lähimmän jälleenmyyjän sinulle.

K: Mistä ainesosista Polar Frost kylmägeeli valmistetaan?
V: Polar Frost kylmägeeli valmistetaan korkealaatuisista ja luonnollisista raaka-aineista: Mentoli,
vesi, alkoholi, Eucalyptus Globulus, karbomeeri, Aloe Barbadensis, propyleenkiglykoli, trietanoliamiini, silika, Cl 42090.
Raaka-aineet on tarkoin valittu, jotta voimme taata tuotteemme laadun ja turvallisuuden. Tämän vuoksi kylmägeeliä voidaan myös käyttää raskauden ja imettämisen aikana.

K: Miten käytän Polar Frost kylmägeeliä?
V: Levitä näkyvä kerros kylmägeeliä hoidettavalle alueelle. Levitä toinen kerros n. 5 min päästä ja toista tämä kolmen tunnin välein 3-5 päivää tai kunnes särky-, kipu- tai rasitustila helpottuu. Älä käytä geeliä avohaavoihin tai rikkinäiseen ihoon. Vältä kylmägeelin joutumista silmiin ja limakalvoille. Pidä tuote lasten ulottumattomissa.

K: Minkä kokoisissa pakkauksissa Polar Frost kylmägeeliä voidaan hankkia?
V: Polar Frost kylmägeeliä on saatavilla useissa eri pakkauksissa:
– 5 g:n pussi
– 75 ml roll-on
– 150 & 20 ml tuubi
– 500 ml pumppupullo
– 220 ml spray

K: Tarvitsenko reseptiä, jotta voin käyttää Polar Frost kylmägeeliä?
V: Et. Polar Frost kylmägeeli on lääkeaineeton, ja voit ostaa tuotetta lähimmältä jälleenmyyjältäsi tai verkkokaupastamme ilman reseptiä.

K: Onko Polar Frost kylmägeeli ammattilaisten suosittelema?
V: Kyllä. Polar Frost kylmägeeli on lääkäreiden, kiropraktikoiden, fysioterapeuttien yms. suosittelema tuote.

K: Onko Polar Frost kylmägeelistä olemassa tutkimuksia?
V: Kyllä. Voitte lukea tutkimuksen kotisivuiltamme.

K: Kuinka kauan Polar Frost kylmägeeli säilyy?
V: Polar Frost kylmägeeli säilyy 3 vuotta. Tarkempi tuotteen vanhenemispäivä löytyy tuotteesta.
K: Mikä on Polar Frost kylmägeelin vaikuttava aine?
V: Mentoli

K: Aiheuttaako Polar Frost kylmägeeli allergisia reaktioita?
V: Olemme yrittäneet tehdä mahdollisimman turvallisen käyttäjillemme, mutta jokainen ihotyyppi on erilainen. Lue ainesosat tarkasti läpi ennen käyttöä ja mikäli käytöstä aiheutuu allergisia reaktioita, levitä alueelle kosteusvoidetta.

K: Voinko käyttää Polar Frost kylmägeeliä ollessani raskaana tai imetyksen aikana?
V: Kyllä, useimmissa tilanteissa. Mikäli käyttö epäilyttää, niin ota yhteyttä lääkäriisi.

K: Voinko sitoa alueen, johon olen levittänyt Polar Frost kylmägeeliä?
V: Ei. Sinun tulisi välttää hoidettavan alueen sitomista ja kylmägeelin käyttöä samanaikaisesti.

K: Minulla on haava hoidettavalla alueella. Voinko käyttää Polar Frost kylmägeeliä?
V: Kylmägeeliä ei saa käyttää avohaavoihin tai rikkinäiseen ihoon. Vältä kylmägeelin joutumista myös silmiin ja limakalvoille. Mikäli näin käy, huuhdo geeli pois runsaalla kädenlämpöisellä vedellä. Jos hoidettava alue on yhä ärtynyt, ota yhteyttä lääkäriisi ja ota kylmägeeli mukaasi.

K: Onko Polar Frost kylmägeelissä lääkeaineita?
V: Ei. Polar Frost kylmägeeli on lääkeaineeton valmiste, joka on valmistettu luonnollisista aineista.

K: Voinko käyttää Polar Frost kylmägeeliä hyttysen pistoista aiheutuvaan ärsytykseen?
V: Kyllä. Polar Frost kylmägeeli vähentää tehokkaasti hyttysen pistoista aiheutuvaa ärsytystä.

Kylmähoito urheilussa


woman on mountain, relieve with polar frost

Usein kysytyt kysymykset PT-urheilija Jenny Paceylle. Lähde: PT magazine, Elizabeth Hughes.

K: Mitkä toimenpiteet ovat tärkeässä roolissa ennen ja jälkeen urheilusuorituksen, jotta voidaan välttyä lihasten vaurioitumisesta?
V: Ennen urheilusuoritusta sinun tulee huolehtia siitä, että olet nesteyttänyt itsesi kunnolla. Varmista, että olet nukkunut n. 8 tuntia edellisenä yönä ennen kovaa suoritusta (unenpuute lisää loukkaantumisriskiä) ja olet syönyt kevyen aterian ennen suoritusta, jotta energia-tasapaino on kunnossa. Pidä huoli, että lämmittelet ja venyttelet riittävästi ennen suoritusta, jotta elimistö selviää suorituksesta. Urheilusuorituksen jälkeen voit pienentää loukkaantumisen riskiä venyttelemällä. Muista myös juoda riittävästi nestettä ja syödä hiilihydraatti- ja proteiinipitoinen eväs 30:n minuutin sisällä suorituksesta.

K: Mitä sinun tulisi tehdä 10 min, 1 tunnin ja päivän sisään saadessasi lihasvaurion?
V: 10 minuutin kohdalla muista ACE (Assess, Compress & Elevate). Arvioi vaurio, kompressoi vaurioitunut alue ja nosta raaja. Tunnin päästä muista RICE (Rest, Ice, Compress & Elevate). Lepo on oleellinen asia elimistön palautumiselle. Sen jälkeen jäätä tai kylmää hoidettavalle alueelle, jotta tulehdus pienenee. Tämän jälkeen nosta raaja ylös ja kompressoi alue tarvittaessa. Päivän jälkeen hoito riippuu vaurion vakavuudesta ja siitä, missä se on. Olen pääsääntöisesti neuvonut, että venyttelyn aloittamista liian aikaisin tulisi välttää. Useimmissa tapauksissa venyttelyn aloittamista tulisi välttää 3-5 päivää vahingon sattumisesta.

K: Mitkä ovat sinun mielestäsi parhaimmat hoitokeinot lihassärkyyn tai loukkaantumiseen?
V: Välitön kompressio, jotta verenvuoto saadaan loppumaan ja jatkuva kylmähoito on paras keino nopeuttaa paranemisprosessia. Yleensä jään käyttäminen on vaikeaa, mikäli et ole kotona, joten voit käyttää jääpussia.

HUOM. Kylmägeelin vaikutus on pidempi ja sen käyttö on helpompaa.
K: Onko sinulla ikinä ollut lihasvauriota ja miten se vaikutti harjoitusohjelmaasi?
V: Olen kilpaillut kansainvälisellä tasolla yli 10 vuotta yleisurheilussa ja kelkka-ajelussa, mutta onneksi olen ollut suhteellisen vähän loukkaantuneena. Harjoittelen mieluummin viisaasti kuin kovaa, varmistan että olen saanut riittävästi unta ja kuuntelen kehoani. Pahin loukkaantumiseni oli pituushypyssä, kun minulla venähti pakaralihas. Se tarvitsi kylmähoitoa ja lepoa.

K: Mitä asioita on hyvä tehdä, jotta harjoitteluun siirtyminen urheiluvamman jälkeen on mahdollista?
V: Se riippuu vammasta. Suosittelisin, että alussa kannattaa alkaa kehittää liikkuvuutta, notkeutta, voimaa ja ketteryyttä. Urheilulajikohtaisesta ohjelmasta voi olla apua. Juoksija esimerkiksi voi aloittaa harjoitusten tekemisen mini-trampoliinilla, jotta rasitus ei ole niin suurta. Säännöllinen hieronta on yksinkertainen mutta tehokas tapa päästä eroon arpikudoksesta, ja siitä voi olla myös suuri apu. Ota harjoitusohjelmaasi mukaan myös palautusharjoituksia, joilla lisäät liikkuvuutta, voimaa ja notkeutta tietyssä osassa kroppaa. Tennispelaaja voi esimerkiksi lisätä voimaa olkapäässä kiertäjäkalvosin-harjoitteilla käyttäen vastuskuminauhoja.

K: Mitkä ovat sinun 3 tärkeintä vihjettä ihmisille jotka haluavat päästä hyvään kuntoon ja aloittaa urheilun/ harjoittelun?
V1: Ala harjoitella pitkän tähtäimen suunnitelmalla, sillä terveytesi kulkee mukanasi loppu elämän ajan, joten pidä harjoittelua huoltotoimenpiteenä. Koita muuttaa tavoitteesi vaatenumeron pudottamisesta henkilöön, joka ei jätä väliin urheilusuoritusta tai treeniä. Henkilöön, joka ei jätä juoksemista väliin sateen takia ja henkilöön joka nousee sängystä aina treenaamaan.
V2: Tulokset syntyvät johdonmukaisesta ja vaihtelevasta harjoittelusta. Älä pidä treenaamista asiana, jonka teet ainoastaan silloin kun se sopii sinulle kätevästi, vaan tee itsellesi säännöllinen viikko-ohjelma. Kun sinulla on säännöllinen ohjelma, sinun on helpompi ottaa itseäsi niskasta kiinni helpommin. Älä anna ohjelman kuitenkaan tappaa motivaatiotasi urheiluun.
V3: Hyvät harjoitteet = hyvät tulokset. Hyvään harjoitteeseen on olemassa yksinkertainen sääntö, mitä enemmän harjoite laittaa sinut liikkumaan, sitä suurempia hyötyjä siitä seuraa. Harjoitteet, jotka pakottavat elimistösi liikkumaan eniten (ja nopeiten) ovat usein parhaita kalorien polttamiselle ja lihaksien kiinteytymiselle. Aloita niillä liikkeillä ja kun alat nähdä tuloksia, ota harjoitusohjelmaasi mukaan keholle kokonaisvaltaisia harjoitteita, esim. kyykyt, maastaveto, sprintit, penkkipunnerrus, rinnalle veto, punnerruksia, leuanveto, nyrkkeily, uinti, seinäkiipeily.

K: Mistä huomaat, että harjoittelet liikaa ja kroppasi alkaa ylirasittua?
V: Selkein merkki ylirasituksesta on jatkuva väsymyksen tila, eikä energinen olo. Huomaat, että et saa nukuttua öisin ja tunnet jatkuvaa kipua tai särkyä lihaksissa ja nivelissä. Jatkuva sairastelu on merkki siitä, että immuunijärjestelmäsi on vahingoittunut väsymyksestä, joten sekin voi olla merkki ylirasituksesta.

K: Mitkä ovat kolme suurinta murheenaihetta naisasiakkailtasi liittyen treenaamiseen ja miten neuvoisit heitä niissä?
V1: Lopeta jatkuva puntariin tuijottaminen. Naiset kiinnittävät usein painoon liikaa huomiota, sen sijaan että onnistumista mitattaisiin rasvaprosentilla tai koon mukaan. Kilo lihasta polttaa rasvaa 73 cal/ päivä. Lihasmassan lisääminen voi lisätä painoasi mutta samalla se nopeuttaa aineenvaihduntaasi ja saa sinut näyttämään hoikemmalta ja treenatulta.
V2: DOMS (Delayed Onset Muscle Soreness). Kun naiset aloittavat treenaamisen, useat valittavat treenin jälkeistä särkyä ja kipua erityisesti käyttäessään korkokenkiä tai portaita kävellessään. Tämä on vaan merkki siitä, että elimistösi sopeutuu ja muuttuu kun lihaskudoksia ärsytetään treenaamisella.
V3: Treenaa painoilla. Useat naiset eivät käytä painoja, sillä he pelkäävät saavansa liian paljon lihaksia. Tosiasia on kuitenkin se, että useimmilla naisilla ei ole tarpeeksi luonnollista testosteronia, jotta lihakset kehittyisivät liikaa. Joten unohda pelko painoja kohtaan. Vastuksilla harjoittelun etuihin kuuluu mm. lisääntynyt kalorien poltto 48h, kiinteä vartalo, nopeat tulokset ja lisääntynyt kasvuhormoni, joka on oleellista ikääntymisen merkkien pienentämisessä ja rasvanpoltossa.

Hyvää treeniä kaikille ja muista pitää Polar Frost mukanasi varalta, se laskee turvotusta ja nopeuttaa palautumista!